vrijdag 12 mei 2023

Maired Nessbitt en de Celtic Woman


 Ierland is al zeer lang een favoriet land. Vanaf de eerste keer dat ik Ierland bezocht, ondertussen al bijna 50 jaar geleden, blijft het een fascinerend land met een authentieke eigen  cultuur. De Ierse muziek spreekt me echt aan. De prachtige uitvoering in 1998 van Michael Flatley's Feet of Flames show  blijft historisch, voor eeuwig gebrand in mijn mijn geheugen. Een ongelooflijke show met Ierse dansen en fantastische Keltische muziek. De blonde ierse violiste Maired Nesbitt was voor mij de muzikale ster van die unieke avond. Maired heeft lang getoerd met de dames van de zanggroep Celtic Woman. Zij heeft nu een solo carriere als Celtic fidler. Niet alleen een weldaad voor mijn tromelvliezen maar ook voor mijn oude ogen. Maired Nesbit en haar viool hebben een rechtstreekse toegang naar mijn hart.  

Geen opmerkingen:

Blue Sky

  De laatste keer dat we een week zonder regen gehad hebben was in Oktober vorig jaar. Sindsdien hebben nog geen enkele week zonder neerslag...